Jaké jsou cíle internetových stránek?

Nové nebo existující internetové stránky musí splňovat základní obchodní a marketingové cíle. Podle našich zkušeností nezná cíle webu přibližně 26 % majitelů internetových stránek.

Nové nebo existující internetové stránky musí splňovat základní obchodní a marketingové cíle. Podle našich zkušeností nezná cíle webu přibližně 26 % majitelů internetových stránek.

Cíle webových stránek by měly být totožné s obchodními cíli firmy. Mezi nejčastější úlohy webu patří: Získání nových zákazníků

Zájemce o vaše zboží nebo placené služby se rozhodne na základě prohlédnutí internetových stránek. Následně odešle objednávku, navštíví prodejnu, napíše e-mail nebo zavolá na vyhrazené telefonní číslo.

Kontakt na potenciální zákazníky

Potenciální zákazník ještě není rozhodnutý pro nákup zboží či služeb od vaší firmy. Prostřednictvím webu získá důvěru a zanechá na sebe kontakt. S kontaktními údaji později pracujete vy sami nebo váš obchodní zástupce. Nejčastěji požadovaným kontaktním údajem je e-mailová adresa. Sběr e-mailů pomocí webu je proto jedním z hlavních cílů.

Udržení věrnosti současných zákazníků

Webové stránky vám rovněž pomohou udržet věrnost vašich současných zákazníků. Práce se stávajícími klienty je také obvykle levnější, protože už vaši firmu znají. Nemusíte je "přivádět" na stránky a přesvědčovat o výhodách spolupráce s vaší firmou.

Jak určit obchodní cíle webu

Cíle stránek je možné zajistit pomocí těchto možností:

Sběr údajů

Pomocí kvalitního obsahu (eKnihy, manuály, rady, e-mailový zpravodaj - newsletter, vzdělávací kurz, žádost o cenovou nabídku, přihláška na online seminář) sbíráte kontaktní údaje na potenciální zákazníky. Zvláštní část potom tvoří dotazníky spokojenosti, které zkoumají spokojenost zákazníků se službami / nákupem nebo zjišťují další potřebné údaje.

Zvýšení důvěryhodnosti

Recenze zákazníků, reference, naskenovaná písemná vyjádření, internetový deníček (blog), ukázky práce (portfolio, galerie), životopis a profily týmů mohou přispívat ke zvýšení důvěryhodnosti stránek.

Nákup zboží / služeb

Objednávkové formuláře, speciální vyhrazené e-mailové adresy či telefonní čísla mohou využít zájemci pro objednání zboží nebo služeb.

Zvýšení věrnosti zákazníků

Zákaznický věrnostní klub, diskuse nepřístupná veřejnosti, VIP poradna a další prvky plní cíl webu, který se týká stávajících zákazníků. Různé funkční prvky na webu mohou zvyšovat věrnost zákazníků. Současně snižují ochotu zákazníků odejít ke konkurenci.

Přivedení zákazníka na prodejnu / pobočku / do restaurace...

Podnikatelé s provozovnou mají zájem o to, aby zákazník přišel do jejich pobočky / prodejny / kanceláře / restaurace / kavárny / baru...


Jednotlivé prvky webu by měly také být podobné, jako jsou cíle uživatele. Pokud stránky nebudou tyto cíle plnit, uživatelé nebudou chtít web používat.

Jak stanovit cíle?

Definice cílů si jednoduše napište na papír nebo do dokumentu v počítači. Definice cíle by měla obsahovat stručný popis cíle a způsob, kterým tento cíl dosáhnete. Nezapomeňte zmínit, co bude následovat dále se získaným kontaktem / objednávkou apod. Můžete tam také uvést, které stránky (nebo jen jedna stránka) jsou určeny pro vybraný obchodní cíl. Klidně si do poznámky připište internetové adresy, kterých se váš cíl týká. Popis cíle webu může vypadat například takto:


Obchodní cíl: získat kontakty na potenciální zákazníky
Sepíšeme vlastní zkušenosti o internetovém marketingu do dokumentu ve formátu PDF. Ten bude přístupný zdarma ke stažení. Návštěvník ovšem musí zadat e-mailovou adresu. Tímto způsobem získáme kontakt na potenciálního zákazníka. Po stažení mu budeme posílat automatické e-maily s radami, jak si může vylepšit svůj web. V jednom z posledních automatických e-mailů bude nabídka na audit s 50% slevou, pokud zákazník doporučí náš užitečný dokument v PDF svým přátelům. E-mailové adresy budeme sbírat pomocí formulářů na každé stránce. Na hlavní straně webu bude formulář na předním místě.

Podívejte se na náš web

Jak pracuji?

Jsem zamilovaný do
online marketingu

Internetový marketing dělám srdcem. Proto také experimentuji a zkouším sám na svých webech. Osvědčené postupy používám u klientů.

Opírám se
o data

Svá rozhodnutí se snažím opřít o data, průzkumy, webovou analytiku, uživatelské výzkumy nebo alespoň testování.

Spolupracuji se
specialisty

Online marketing se posunul a na jednotlivé oblasti vyžaduje zapojení specialistů. Nepracuji proto sám. Jednotlivé specialisty mezi sebou propojuji a mojí snahou je dosáhnout nejlepších výsledků.