Cíl webu: získávání e-mailových adres

Přihlášení k e-mailovému zpravodaji (newsletteru) je jedním z cílů webu. Posílají se různé typy e-mailových zpravodajů. Internetové obchody často posílají slevy zboží nebo novinky. Dalším typem e-mailů jsou užitečné informace, návody a tipy.

Jedním z cílů webu je sběr e-mailových adres. Návštěvník webu dobrovolně zadává svoji e-mailovou adresu do formuláře. E-mailová adresa se ukládá do databáze nebo online služby pro rozesílání e-mailů. Na získané e-maily se zasílají pravidelné e-mailové zprávy (newslettery), případně jednorázové nabídky. Akční nabídky mohou zvýšit počet objednávek. E-mailové adresy může sbírat živnostník i firma libovolné velikosti.

Pokud zákazník využije vaše placené služby nebo si koupí vaše zboží, můžete mu zasílat pravidelné e-maily i bez jeho souhlasu. Ve všech ostatních případech je třeba ověřit, zda e-mailovou adresu skutečně zadal návštěvník vašeho webu. Proto se po zadání e-mailu posílá ověřovací odkaz. Na ověřovací odkaz je nutné kliknout. Tím se potvrdí platnost a e-mailová adresa je zapsána do databáze.

Jestliže příjemce takového e-mailu nepotvrdí svůj souhlas, nejsou mu žádné další e-maily zasílány. U každého zaslaného e-mailu musíte lidem umožnit odhlášení. E-mailová adresa vás jako odesílatele by měla být vždy platná a funkční.

Co nabídnout za e-mailovou adresu?

Pokud také chcete sbírat e-mailové adresy, můžete k tomu využít následující postupy:

Dokument / počítačový program ke stažení
Připravte pro návštěvníky svých stránek užitečný dokument například ve formátu PDF. Tento dokument může obsahovat praktické rady, doporučení, návody, zkušenosti z oboru, statistiku, manuál, ceník, případovou studii, demoverzi / plnou verzi počítačového programu apod. Vždy by to mělo mít nějaký konkrétní vztah k vašemu podnikání. Dokument či počítačový program si může návštěvník stáhnout pouze ve chvíli, kdy zadá e-mailovou adresu. Následně se na e-mailovou adresu automaticky pošle odkaz na stažení dokumentu nebo počítačového programu.

E-mailový zpravodaj
Návštěvníkům svých stránek nabídnete přihlášení k e-mailovému zpravodaji. Je vhodné uvést četnost zasílání. Lze například použít větu: "E-mailový zpravodaj (newsletter) vám pošleme 1x měsíčně". Využití se liší podle typu podnikání. Restaurace může místo klasického newsletteru posílat denní či speciální nabídku.

Přístup ke službě
Další formou registrace e-mailové adresy je zpřístupnění internetové služby. Uživatel se může přihlašovat e-mailem. Případně při registraci zadá uživatelské jméno nebo heslo. Rovněž mu můžete vytvořit přihlašovací údaje a zaslat na e-mail.

Registrace do info produktu
Info produkt je většinou internetový kurz. Info produkty se obvykle prodávají tím způsobem, že se nejprve nabídnou užitečné informace zdarma. Později zájemce obdrží e-mailem nabídku na účast v placeném kurzu.

Kam umístit přihlašovací formulář

Pro e-mailové zpravodaje, soubory ke stažení, manuály a ceníky obvykle stačí formulář po pravé či levé straně. Můžete formulář umístit i do textu webových stránek. Pokud potřebujete zvýšit důvěryhodnost, uvést více argumentů (vyjádření spokojenosti odběratelů, ukázka ke stažení apod.), používá se samostatná webová stránka. Doporučujeme otestovat, co konkrétně bude ve vašem případě fungovat.

Uvádějte výhody přihlášení

Abyste motivovali návštěvníky vašich stránek k zadání e-mailové adresy, je potřeba uvádět výhody přihlášení. Výhody pište stručně a bodově. Přihlašovací okno umístěte co nejvýše.

Poradíme vám zdarma

Potřebujete zvýšit počet zájemců o váš e-mailový zpravodaj? Chcete poradit s vhodným umístěním přihlašovacích formulářů nebo máte jiný dotaz? Využijte bezplatnou konzultaci a kontaktujte nás ještě dnes.

Jak pracuji?

Jsem zamilovaný do
online marketingu

Internetový marketing dělám srdcem. Proto také experimentuji a zkouším sám na svých webech. Osvědčené postupy používám u klientů.

Opírám se
o data

Svá rozhodnutí se snažím opřít o data, průzkumy, webovou analytiku, uživatelské výzkumy nebo alespoň testování.

Spolupracuji se
specialisty

Online marketing se posunul a na jednotlivé oblasti vyžaduje zapojení specialistů. Nepracuji proto sám. Jednotlivé specialisty mezi sebou propojuji a mojí snahou je dosáhnout nejlepších výsledků.