Cíl webu: objednávka zboží nebo služeb
Hlavním cílem webu je objednávka vašeho zboží nebo služeb. U větších firem, dražších služeb a zboží objednávku často dokončují obchodníci. Web v takovém případě slouží jako prezentace.
Internetové stránky firmy nebo živnostníka mohou přesvědčit návštěvníky, aby si objednali zboží či služby. Je to dalším cíl webu. Objednání se řeší několika různými způsoby:
Objednání e-mailem / telefonem
Zákazník projeví zájem o konkrétní zboží tím, že odešlou vybrané názvy položek majiteli internetových stránek. Tato forma objednání se využívá také pro objednání služeb.Objednávkový formulář
Návštěvník stránek vyplní objednávkový formulář. V něm uvede vybrané zboží nebo službu.Nákupní košík
Zákazník si ukládá vybrané položky do nákupního košíku. Ten funguje podobně jako skutečný košík v samoobsluze. Nákupní košík není vhodný pro objednávání služeb, které jsou přizpůsobeny na míru nebo mají pokaždé různě vysokou cenu.
Vedení zákazníka k objednávce
Než zákazníka přivedete k objednávce, musí k vám získat důvěru. Pro zvýšení důvěryhodnosti se využívají vyjádření zákazníků, příklady uskutečněných zakázek (v případě služeb), nezávislé certifikáty, důkladné popisy zboží / služeb včetně kladů i záporů, e-mailový zpravodaj (newsletter) a další prvky webových stránek (eKniha zdarma ke stažení, blog...). V některých případech může zákazník požádat o cenovou nabídku.
V popisu a textech stránek je třeba průběžně odkazovat na objednávku či nákupní košík. Pro internetový obchod se používá tlačítko nákupního košíku (s textem „Do košíku“ nebo „Koupit“). Textové odkazy na objednávku by měly být umístěné v horní části stránky, uprostřed textů a ve spodní části stránky. Vedení návštěvníka k objednávce vypadá například takto:
Příklad vět pro služby
- Pro využití našich služeb stačí vyplnit objednávku
- Získejte ještě dnes audit za 1 500 Kč!
Příklad pro internetový obchod
- Vložte si zboží do košíku
- Objednejte si náplň do tiskárny Q2612A ještě dnes.