Cíl webu: stažení počítačového programu

Především prodejci software mohou mít za cíl webu stažení počítačového programu. Může se jednat o zkušební, omezenou či plnou verzi.

Stažení počítačového programu může být příliš složité pro návštěvníky stránek, kteří neovládají dostatečně dobře svůj počítač. Samotnému splnění cíle webu proto velmi často předchází stručný návod. Pomocí návodu je potřeba uživatelům popsat postup, který vede ke stažení programu.

V návodu je potřeba zohlednit postupy pro různé verze operačního systému (Windows, Linux, Apple – Mac) a internetové prohlížeče (Internet Explorer, Google Chrome, Opera, Safari). Nesmí chybět ani informace o přesném umístění staženého souboru. Lze totiž očekávat, že návštěvník stránek bude chtít stažený program instalovat do svého počítače.

Pokud si program stahují výhradně profesionálové z oboru informačních technologií (správci sítě, IT manažeři) nebo zkušení uživatelé, není nutné důkladný návod na stažení programu. Obvykle se to řeší odkazem na samostatnou stránku s nápovědou. Jestliže stránku využívají IT profesionálové i začátečníci, bývá v horní části stránky uveden stručný popis a rovněž výrazný odkaz na nápovědu. Tím neodradíte profesionála a zároveň začátečníka.

Nesmíte rovněž opomenout uvést návod pro samotnou instalaci programu. Je velmi vhodné k návodu doplnit instruktážní video. Všem typům návštěvníků vašich stránek pomohou i výrazné kontakty na technickou podporu včetně pracovní doby.

Zvýšení důvěryhodnosti

Stahování počítačových programů (software) vyžaduje na webu další prvky, které výrazně zvyšují důvěryhodnost. Pokročilí i počítačoví začátečníci mohou mít obavy se zavirování svého počítače. Uživatelé počítačů se rovněž často bojí programů, které bez jejich vědomí posílají informace o využívání počítače či rovnou citlivé údaje (spyware). Rovněž nemají příliš v oblibě instalaci jiných programů bez jejich vědomí jiné programy (adware).

Jestliže je ke stažení programu vyžadována e-mailová adresa, registrace nebo dokonce objednávka, objevují se další překážky. Může se objevit obava, že bude e-mail zneužitý pro zasílání nevyžádané reklamy (spamu). Pro úspěšné splnění tohoto cíle je potřeba zvýšit důvěru návštěvníků, předložit argumenty pro stažení či nákup a celkově budovat důvěryhodný web.

Vedení návštěvníka k cíli

Nově příchozí návštěvník velmi pravděpodobně nestáhne počítačový program okamžitě. Je proto nutné ho vést celým webem, postupně mu pomocí odkazů ukazovat jednotlivé možnosti, vlastnosti a výhody vašeho programu. Pokud stažení předchází objednávka, je třeba návštěvníka vést k objednávce. Teprve po úspěšném dokončení objednávky vedete zákazníka ke stažení programu. U dražších programů a složitějších systémů může zákazník požádat o vypracování cenové nabídky.

Chcete podpořit stahování programů?

Máte na svých webových stránkách počítačové programy nebo software, který chcete nabízet návštěvníkům svých stránek? Ověřte si, zda vedete zákazníka správně k cíli a pomáháte mu překonat všechny překážky spojené se stažením programu. Využijte úvodní bezplatnou konzultaci.

Jak pracuji?

Jsem zamilovaný do
online marketingu

Internetový marketing dělám srdcem. Proto také experimentuji a zkouším sám na svých webech. Osvědčené postupy používám u klientů.

Opírám se
o data

Svá rozhodnutí se snažím opřít o data, průzkumy, webovou analytiku, uživatelské výzkumy nebo alespoň testování.

Spolupracuji se
specialisty

Online marketing se posunul a na jednotlivé oblasti vyžaduje zapojení specialistů. Nepracuji proto sám. Jednotlivé specialisty mezi sebou propojuji a mojí snahou je dosáhnout nejlepších výsledků.