Cíl webu: stažení počítačového programu
Především prodejci software mohou mít za cíl webu stažení počítačového programu. Může se jednat o zkušební, omezenou či plnou verzi.
Stažení počítačového programu může být příliš složité pro návštěvníky stránek, kteří neovládají dostatečně dobře svůj počítač. Samotnému splnění cíle webu proto velmi často předchází stručný návod. Pomocí návodu je potřeba uživatelům popsat postup, který vede ke stažení programu.
V návodu je potřeba zohlednit postupy pro různé verze operačního systému (Windows, Linux, Apple – Mac) a internetové prohlížeče (Internet Explorer, Google Chrome, Opera, Safari). Nesmí chybět ani informace o přesném umístění staženého souboru. Lze totiž očekávat, že návštěvník stránek bude chtít stažený program instalovat do svého počítače.
Pokud si program stahují výhradně profesionálové z oboru informačních technologií (správci sítě, IT manažeři) nebo zkušení uživatelé, není nutné důkladný návod na stažení programu. Obvykle se to řeší odkazem na samostatnou stránku s nápovědou. Jestliže stránku využívají IT profesionálové i začátečníci, bývá v horní části stránky uveden stručný popis a rovněž výrazný odkaz na nápovědu. Tím neodradíte profesionála a zároveň začátečníka.
Nesmíte rovněž opomenout uvést návod pro samotnou instalaci programu. Je velmi vhodné k návodu doplnit instruktážní video. Všem typům návštěvníků vašich stránek pomohou i výrazné kontakty na technickou podporu včetně pracovní doby.Zvýšení důvěryhodnosti
Stahování počítačových programů (software) vyžaduje na webu další prvky, které výrazně zvyšují důvěryhodnost. Pokročilí i počítačoví začátečníci mohou mít obavy se zavirování svého počítače. Uživatelé počítačů se rovněž často bojí programů, které bez jejich vědomí posílají informace o využívání počítače či rovnou citlivé údaje (spyware). Rovněž nemají příliš v oblibě instalaci jiných programů bez jejich vědomí jiné programy (adware).
Jestliže je ke stažení programu vyžadována e-mailová adresa, registrace nebo dokonce objednávka, objevují se další překážky. Může se objevit obava, že bude e-mail zneužitý pro zasílání nevyžádané reklamy (spamu). Pro úspěšné splnění tohoto cíle je potřeba zvýšit důvěru návštěvníků, předložit argumenty pro stažení či nákup a celkově budovat důvěryhodný web.Vedení návštěvníka k cíli
Nově příchozí návštěvník velmi pravděpodobně nestáhne počítačový program okamžitě. Je proto nutné ho vést celým webem, postupně mu pomocí odkazů ukazovat jednotlivé možnosti, vlastnosti a výhody vašeho programu. Pokud stažení předchází objednávka, je třeba návštěvníka vést k objednávce. Teprve po úspěšném dokončení objednávky vedete zákazníka ke stažení programu. U dražších programů a složitějších systémů může zákazník požádat o vypracování cenové nabídky.