Cíl webu: návštěva restaurace, kavárny, baru a dalšího zařízení
Provozovatelé restaurace, hospody, kavárny, baru a dalších stravovacích zařízení usilují o osobní návštěvy ve svých provozovnách. Pro splnění cíle internetových stránek je nutné návštěvníka webu přesvědčit, že právě váš podnik stojí za návštěvu.
Web restaurace, hospody, kavárny, baru a dalších podobných míst by měl přesvědčit k osobní návštěvě. To je základní cíl webu každé firmy z gastronomického oboru. Je obvyklé zveřejňovat na stránkách denní menu s popisem jídel, nápojů a dalších specialit. Některé restaurace tuto situaci řeší pouhým naskenováním menu a zveřejněním v podobě obrázku. Jiné poskytují napodobeninu skutečného menu včetně efektu obracení stránek. Další potom odkazují na externí služby, kde je menu zveřejněno.
Ani jedna z těchto možností není vhodná. V případě obrázků můžete narazit na uživatele malých přenosných počítačů, tabletů, mobilních telefonů, pomalých počítačů a pomalý Internet. Menu zobrazené tímto způsobem se také hůře prohlíží a ovládá. Návštěvník stránek nemůže například označit doporučené jídlo včetně ceny a odeslat ho kolegům. V případě napodobenin skutečného menu dochází k situaci, kdy se uživatelům menu může špatně zobrazovat, pomalu načítat nebo ovládat. Odkazováním na externí službu, kde je menu zveřejněno, zvyšujete riziko odchodu návštěvníka ke konkurenci.Telefon, e-mail a online rezervace
Abyste usnadnili návštěvu vaší restaurace, zveřejněte na opravdu výrazném místě telefonní číslo na rezervace. Nezapomeňte uvést časy, kdy vám zákazníci mohou volat. Ve slíbené časy zajistěte přítomnost pracovníků a zvedání telefonu. Rezervace lze přijímat také pomocí e-mailu. Zvažte automatické nastavení odpovědi na doručený e-mail. Zároveň se pokuste reagovat poměrně rychle: ideálně do třiceti minut od doručení e-mailu nebo nejpozději do druhé dne. Na stránkách uveďte dobu odpovídání (“Na vaši rezervaci e-mailem vám odpovíme nejpozději do...”). Pokud je vaše restaurace či bar obsazen a nepřijímáte žádné rezervace na konkrétní termín, můžete to na stránky napsat. Uveďte také nejbližší termín, na kdy je možné znovu rezervovat stůl.
Online rezervace obvykle funguje několika různými způsoby. První je jednoduchý formulář, který návštěvník pouze vyplní a odešle. Další možnost je online rezervace, která je přímo propojená s restaurací a ukazuje volná místa. Tato forma pokročilé rezervace se na českém internetu příliš často nepoužívá.Zasílání denní nabídky
Restaurace s pravidelným denním menu mohou využít získaných e-mailových adres. Na e-maily je možné zasílat pravidelné nabídky. Nesmíte ovšem posílat denní nabídky v případě, že nemáte výslovný souhlas návštěvníků vašich stránek. Proto se pro přihlášení k těmto nabídkám využívá samostatný formulář. Případně je možné si při osobním nebo telefonickém kontaktu ověřit, zda by měl zákazník o takové informace zájem. Některé restaurace pro tyto účely dávají na stoly lístečky s možností zapsat e-mailovou adresu.Fotografie, představení týmu a recenze
Restaurací, barů, hospod, cukráren a kaváren je ve velkých a středních městech opravdu hodně. Kvůli silné konkurenci je poteba návštěvníka už na webových stránkách “naladit” k osobní návštěvě. K tomu přispívají fotografie interiéru, ukázky vybraných jídel či koktejlů (nikoliv ve formě amatérských fotografií, ale opravdu profesionálně nafocená vybraná jídla / nápoje) a představení týmu. Jestliže ve vaší restauraci či kavárně obsluhuje / vaří vysoce hodnocený specialista, uveďte jeho profil na svých stránkách. Je-li takových specialistů více, můžete uvést i další profily.
Kladné i záporné hodnocení vašeho podniku lze rovněž zveřejňovat na stránkách. Pro větší důvěryhodnost můžete odkazovat také na recenze na vybraných deníčcích lidí, kteří mají jako koníček návštěvu restaurací (foodbloggeři). Pochlubte se i různými hvězdami, oceněními a certifikáty (certifikát čisté trubky pro pivnici apod.).
Zvláštní roli potom na stránkách hraje samotný obsah v podobě textů. Texty by měly být stručné a měly by návštěvníka stránky dostatečně naladit na návštěvu vašeho zařízení. K tomuto účelu se vyplatí spolupráce se specialistou, který je specializovaný výhradně na psaní profesionálních textů. Vždy si ověřte, zda váš online marketing a sliby odpovídá tomu, co při osobní návštěvě zákazník ve skutečnosti zažije.Rozvážkové služby
Podporuje vaše restaurace služby typu Dáme jídlo, Foodpanda a další? Uveďte to na stránkách společně ikonkou služby a odkazem na jejich web. Stejně tak uveďte podmínky vlastní rozvážkové služby, která lidem dováží jídlo až domů. Můžete díky tomu získat další zákazníky.