Radim Hasalík - Specialista online marketingu

Tipy a návody o internetovém marketingu

Cíle webu pro živnostníky a firmy

Stanovení cílů webových stránek pomáhá podnikatelům stanovit vhodnou strategii pro plnění těchto cílů. Pokud firma nebo živnostník své obchodní a marketingové cíle nezná, stránky mají často špatně navrženou strukturu a nijak návštěvníkovi nepomáhají.

Jaké jsou cíle internetových stránek?

Nové nebo existující internetové stránky musí splňovat základní obchodní a marketingové cíle. Podle našich zkušeností nezná cíle webu přibližně 26 % majitelů internetových stránek.



Cíl webu: získávání e-mailových adres

Přihlášení k e-mailovému zpravodaji (newsletteru) je jedním z cílů webu. Posílají se různé typy e-mailových zpravodajů. Internetové obchody často posílají slevy zboží nebo novinky. Dalším typem e-mailů jsou užitečné informace, návody a tipy.



Cíl webu: objednávka zboží nebo služeb

Hlavním cílem webu je objednávka vašeho zboží nebo služeb. U větších firem, dražších služeb a zboží objednávku často dokončují obchodníci. Web v takovém případě slouží jako prezentace.



Cíl webu: stažení počítačového programu

Především prodejci software mohou mít za cíl webu stažení počítačového programu. Může se jednat o zkušební, omezenou či plnou verzi.



Cíl webu: přivést zákazníky do prodejny nebo pobočky

Majitelé kamenné prodejny, provozovny, sídla firmy, pobočky a dalších zařízení nemohou někdy své služby poskytovat přes Internet. Také internetový obchod může mít prodejnu s ukázkou zboží (showroom). Proto je cílem dostat zákazníka do prodejny.



Cíl webu: návštěva restaurace, kavárny, baru a dalšího zařízení

Provozovatelé restaurace, hospody, kavárny, baru a dalších stravovacích zařízení usilují o osobní návštěvy ve svých provozovnách. Pro splnění cíle internetových stránek je nutné návštěvníka webu přesvědčit, že právě váš podnik stojí za návštěvu.



Cíl webu: kontakt ze strany návštěvníka

Kontakt ze strany zákazníka může proběhnout telefonicky, e-mailem, po Skype, na internetovém chatu nebo osobně. Tento cíl internetových stránek bývá na řadě webů jako hlavní a nejdůležitější.



Cíl webu: žádost o cenovou nabídku

Složitější služby, dražší zboží nebo třeba nemovitosti mohou mít cenu na míru. V takovém případě zákazník požádá o vypracování cenové nabídky.



Cíl webu: stažení souboru, manuálu, eKnihy a dokumentu

Jedním z dalších cílů internetových stránek může být stažení souboru, manuálu, dokumentu v PDF a eKnihy.



Cíl webu: přihlášení na seminář, školení, konferenci nebo webinář

Návštěvníci se na internetových stránkách mohou přihlašovat na seminář, konferenci, byznysovou snídani, školení nebo seminář přes internet (webinář, webcast).



Cíl webu: vyplnění dotazníku

Firmy zkoumají názory návštěvníků stránek i zákazníků prostřednictvím online dotazníků. Právě vyplnění online dotazníku může být dalším cílem webu.



Cíl webu: rezervace místa, letu, pokoje a dalších služeb

Cestovní kanceláře, prodejci nemovitostí, letenek, cestovní kanceláře, hotely, restaurace, kina a další firmy mohou mít jako další cíl webu dokončení rezervace.



Cíl webu: výběr platby a zaplacení

Online platby za služby mají obvykle koučové, autoři info produktů, internetové obchody, hotely, ubytovací zařízení a další typy firem.