Cíl webu: vyplnění dotazníku

Firmy zkoumají názory návštěvníků stránek i zákazníků prostřednictvím online dotazníků. Právě vyplnění online dotazníku může být dalším cílem webu.

Existuje několik typů online dotazníků. Prvním a častým typem průzkumu je náhodně či podle jiných pravidel zobrazovaná výzva. V textu výzvy je zákazník požádán o vyplnění dotazníku. Dalším typem je klasický průzkum. Lidé dostávají výzvu k vyplnění e-mailem. Průzkum bývá na jedné webové adrese nebo na unikátní adrese, která je pro každého respondenta jiná. Na konci průzkumu je obvykle stránka s poděkováním za vyplnění dotazníku.

Ochotu lidí vyplňovat dotazníky můžete zvýšit přidáním dárku či jiné výhody, kterou návštěvník obdrží za vyplnění dotazníku. Čím osobnější údaje budete požadovat, tím méně ochotně vám lidé budou dotazníky vyplňovat. Stejné to je s délkou dotazníku. Kratší ankety vyplní návštěvníci spíše, než rozsáhlé průzkumy o několika stránkách. Nezapomeňte také uvést, co se získanými dotazy uděláte (například: zkvalitníte svůj web, zlepšíte své služby a podobně).

Dotazníky můžete zajistit pomocí externích služeb typu SurveyMonkey.com, Google Formuláře, SurveyGizmo.com, wufoo.com a dalších. V takovém případě nezapomeňte nastavit nástroj tak, aby se po ukončení dotazníku zobrazila děkovací stránka na vašem webu. Podobnou zvláštní stránku s poděkováním zařiďte také u dotazníků, které si vytvoříte pomocí vlastního řešení.

Jak pracuji?

Jsem zamilovaný do
online marketingu

Internetový marketing dělám srdcem. Proto také experimentuji a zkouším sám na svých webech. Osvědčené postupy používám u klientů.

Opírám se
o data

Svá rozhodnutí se snažím opřít o data, průzkumy, webovou analytiku, uživatelské výzkumy nebo alespoň testování.

Spolupracuji se
specialisty

Online marketing se posunul a na jednotlivé oblasti vyžaduje zapojení specialistů. Nepracuji proto sám. Jednotlivé specialisty mezi sebou propojuji a mojí snahou je dosáhnout nejlepších výsledků.