53 % zážitkových eshopů neobsahuje jasné výhody

Podle Heureka.cz prodává zážitky celkem 91 internetových obchodů. Test odhalil, že 53 % z nich nijak zřetelně neuvádí výhody, proč by u nich zákazník měl nakoupit.

Pod stromeček nebo k narozeninám můžete někomu darovat i zážitek. Tím může být jízda v tanku, masáž nebo třeba večeře v luxusní restauraci. Heureka.cz uvádí, že v tomto segmentu působí 91 internetových obchodů. Mezi obchody jsou čistě specialisté na zážitky, ale také různé internetové obchodní domy bez specializace. Ve spolupráci se svým spolupracovníkem jsme tyto obchody podrobili jednoduchému testu. Hledali jsme na jejich stránkách jasně uvedené výhody pro nákup. Výsledky nejsou příliš pozitivní.

Důvěryhodnost internetových obchodů

Celkem 53 % testovaných eshopů neobsahovalo žádné výrazné výhody. Zbývající internetové obchody dávaly zákazníkům najevo, proč by měli nakoupit u nich. Umístění výhod nebylo nijak jednotné. Vyskytovaly se i případy, kdy byly výhody umístěny ve spodní části stránky. Je otázkou, zda-li se tak stalo na základě pečlivého otestování nebo k tomu tvůrce webu vedl jiný důvod.

Nejčastější výhody pro zážitkové weby

Doprava zdarma - hodně dominantní výhoda. Většinou proto, že doručení certifikátu na e-mail nic nestojí. Allegria ale nabízí zdarma doručení poštou. Tady mají zážitkové firmy výhodu, protože doručují normální dopis v hodnotě 14 Kč.

Výměna zážitku - není babička nadšená z jízdy v tanku? Certifikát lze před použitím vyměnit. Výměnu poukazu nabízely pouze dva internetové obchody. Allegria například nabízí výměnu poukazu před uplynutím doby platnosti. Na speciální stránce zadáte číslo a bezpečnostní kód poukazu. Peníze jsou převedeny na body (1 bod = 1 Kč). Zákazník si potom může vybrat libovolný dárek z nabídky.

Sleva - objevují se slevy na konkrétní služby anebo sleva u partnerů, například 30 % do horského penzionu. Je otázkou, co zákazník vnímá jako skutečnou výhodu.

Úrazové pojištění - zajímavou výhodu nabízí Zážitky.cz. Ke každému dárku přidává zdarma pojištění proti úrazu. Stálo by za zajištění, zda-li to neodrazuje zákazníky (naladí vás myšlenka na možný úraz k nákupu?).

Skladem a osobní odběr - význam této výhody pomalu slábne, protože to nabízí skutečně každý.

Výhody eShopů

Subjektivní hodnocení výhod

U jednotlivých eshopů jsme také hodnotili, jak na nás výhody působí a jestli bychom se stali zákazníky. Vyšlo nám, že v případě 50 % by nás výhody nepřesvědčily. Tuto informaci by bylo třeba ověřit ideálně dotazováním u zákazníků, kteří na daných eshopech nakupují.

Jak pracuji?

Jsem zamilovaný do
online marketingu

Internetový marketing dělám srdcem. Proto také experimentuji a zkouším sám na svých webech. Osvědčené postupy používám u klientů.

Opírám se
o data

Svá rozhodnutí se snažím opřít o data, průzkumy, webovou analytiku, uživatelské výzkumy nebo alespoň testování.

Spolupracuji se
specialisty

Online marketing se posunul a na jednotlivé oblasti vyžaduje zapojení specialistů. Nepracuji proto sám. Jednotlivé specialisty mezi sebou propojuji a mojí snahou je dosáhnout nejlepších výsledků.