Telemarketing: zkontrolujte si vaše číslo na Internetu
Obvoláváte klienty? Možná si zkuste své vlastní telefonní číslo zadat do Google. Můžete ho najít v seznamu nežádoucích čísel. Jeden takový seznam spravuje služba KdoMiVolal.eu.
Občas mám zmeškaný hovor a když zkouším na číslo volat zpátky, nikdo to nezvedá. V takové chvíli obvykle zadám telefonní číslo do Google a zkusím si dohledat, kdo mi volal. Existuje bezpočet služeb, které mají v podstatě jediný cíl: sbírat telefonní čísla a zkušenosti volaných. Jednou z takových služeb je KdoMiVolal.eu.
Nikoho asi nepřekvapí, že mezi nejvíce komentovaná čísla většinou patří telefonní centra (callcentra), která obvolávají potenciální zákazníky s nabídkou platebních karet. Tak například číslo 2** ** 123 si lidé vyhledali celkem 4681x, bylo všemi diskutujícími označeno jako "Obtěžující". Podobná nelichotivá hodnocení obdržela také další čísla.
Obvoláváte zákazníky? Zkontrolujte se v databázi
Pokud aktivně obvoláváte nové klienty, vyplatí se čas od času vyhledat vlastní číslo v této a dalších databázích. Jestliže budete mít hodně negativních hodnocení a je současně slovně zmiňována vaše firma, možná se nad svojí strategií zamyslete. Časem se totiž může stát, že se podobná stránka s negativním hodnocením dostane do vyhledávačů na viditelnější pozice v souvislosti s vaší značkou. Jak to potom bude působit na vaše budoucí zákazníky? Asi špatně.
Nenašli jste se? Zkuste ještě zadat VašeZnačka telefonát, VašeZnačka telefonní hovor, VašeZnačka zkušenosti. Když tam opravdu nejste, máte štěstí anebo to děláte dobře.
Postavte Google Wall
Proti negativním zmínkám ve vyhledávačích se bojuje poměrně špatně. Pokud se o vás na internetu píše v negativním kontextu, doporučuji nejprve odstranit příčinu kritiky. Zlepšete kvalitu svých služeb nebo přestaňte dělat to, co vám kritici vyčítají. Následně můžete přikročit ke druhému kroku a pomocí vlastních nebo cizích webů se snažte negativní zmínky nahradit neutrálními nebo pozitivními zmínkami.
Samotný proces, odborně nazvaný online reputation management (ORM), je velmi zdlouhavý a velký díl v něm hraje znalost SEO. Budete-li dostatečně trpěliví, výsledky se časem dostaví.