Telemarketing: zkontrolujte si vaše číslo na Internetu

Obvoláváte klienty? Možná si zkuste své vlastní telefonní číslo zadat do Google. Můžete ho najít v seznamu nežádoucích čísel. Jeden takový seznam spravuje služba KdoMiVolal.eu.

Občas mám zmeškaný hovor a když zkouším na číslo volat zpátky, nikdo to nezvedá. V takové chvíli obvykle zadám telefonní číslo do Google a zkusím si dohledat, kdo mi volal. Existuje bezpočet služeb, které mají v podstatě jediný cíl: sbírat telefonní čísla a zkušenosti volaných. Jednou z takových služeb je KdoMiVolal.eu.

Nikoho asi nepřekvapí, že mezi nejvíce komentovaná čísla většinou patří telefonní centra (callcentra), která obvolávají potenciální zákazníky s nabídkou platebních karet. Tak například číslo 2** ** 123 si lidé vyhledali celkem 4681x, bylo všemi diskutujícími označeno jako "Obtěžující". Podobná nelichotivá hodnocení obdržela také další čísla.

Obvoláváte zákazníky? Zkontrolujte se v databázi

Pokud aktivně obvoláváte nové klienty, vyplatí se čas od času vyhledat vlastní číslo v této a dalších databázích. Jestliže budete mít hodně negativních hodnocení a je současně slovně zmiňována vaše firma, možná se nad svojí strategií zamyslete. Časem se totiž může stát, že se podobná stránka s negativním hodnocením dostane do vyhledávačů na viditelnější pozice v souvislosti s vaší značkou. Jak to potom bude působit na vaše budoucí zákazníky? Asi špatně.

Nenašli jste se? Zkuste ještě zadat VašeZnačka telefonátVašeZnačka telefonní hovorVašeZnačka zkušenosti. Když tam opravdu nejste, máte štěstí anebo to děláte dobře.

Postavte Google Wall

Proti negativním zmínkám ve vyhledávačích se bojuje poměrně špatně. Pokud se o vás na internetu píše v negativním kontextu, doporučuji nejprve odstranit příčinu kritiky. Zlepšete kvalitu svých služeb nebo přestaňte dělat to, co vám kritici vyčítají. Následně můžete přikročit ke druhému kroku a pomocí vlastních nebo cizích webů se snažte negativní zmínky nahradit neutrálními nebo pozitivními zmínkami.

Samotný proces, odborně nazvaný online reputation management (ORM), je velmi zdlouhavý a velký díl v něm hraje znalost SEO. Budete-li dostatečně trpěliví, výsledky se časem dostaví. 

Jak pracuji?

Jsem zamilovaný do
online marketingu

Internetový marketing dělám srdcem. Proto také experimentuji a zkouším sám na svých webech. Osvědčené postupy používám u klientů.

Opírám se
o data

Svá rozhodnutí se snažím opřít o data, průzkumy, webovou analytiku, uživatelské výzkumy nebo alespoň testování.

Spolupracuji se
specialisty

Online marketing se posunul a na jednotlivé oblasti vyžaduje zapojení specialistů. Nepracuji proto sám. Jednotlivé specialisty mezi sebou propojuji a mojí snahou je dosáhnout nejlepších výsledků.