Nekupujte fanoušky na Facebooku, vyhodíte peníze z okna

Nabízí vám někdo prodej fanoušků na Facebooku? Utíkejte pryč. V tom horším případě se totiž fanoušky stanou lidé nevědomky. Natočil jsem pro vás příklad z praxe.

Jak takový nákup fanoušků může vypadat? Uživatelé obvykle na této sociální síti narazí na lákavé video. Odkaz je nasměruje na jinou webovou stránku. Když projeví o video zájem, stanou ve skutečnosti "na pozadí" fanoušky, aniž by to věděli. Podívejte se na příklad z praxe.

Kdo chce vidět nahou sekretářku?

Celý podvod na uživatele (nic jiného to není) začíná lákavým statusem. V tomto příkladu se objeví v hlavním přehledu sdílené video, které je ve skutečnosti obrázkem.

Video na stránce se ovšem nepřehraje. Otevře se vám web, který vzhledem předstírá, že patří Facebooku. Ve skutečnosti se nacházíte na slovenské stránce. Poznáte to tím, že vám v horní části zcela zmizí nápis "facebook.com". Návštěvník webové stránky je po kliknutí na video nejprve vyzván ke sdílení. Tím se příspěvek dostane na jeho facebookovou zeď a může lákat další zájemce o zázračný tahák nebo nahou sekretářku. Teprve po sdílení se zobrazí stránka se slíbeným videem. Na pozadí a bez vašeho vědomí se však stanete fanouškem úplně neznámé facebookové stránky.

Jan Vlasák, kolega z oboru, mi také ve skupině Staráme se o marketing (a sociálno) napsal, že díky nulové aktivitě fanoušků se snižuje šance na oslovení skupiny, které se stránka ve skutečnosti vědomě líbí. Přirozený dosah příspěvků se sníží na jednotky procent. V podstatě si tím zavřete Facebook jako komunikační kanál.

Lepší varianta získávání fanoušků

Fanoušky můžete získávat i tím, že využíváte funkci Facebooku a na jiných stránkách komentujete pod názvem své facebook stránky. Podle mých dlouhodobých zkušeností takto získáte spíše jednotky fanoušků. Nic se navíc nesmí přehánět. Fanoušky můžete získávat mnoha dalšími způsoby. Vždy je lepší, když se lidé stávají fanoušky na základě svého rozhodnutí. Stavět získávání fanoušků na podvodu není úplně dobrý začátek.

Jak pracuji?

Jsem zamilovaný do
online marketingu

Internetový marketing dělám srdcem. Proto také experimentuji a zkouším sám na svých webech. Osvědčené postupy používám u klientů.

Opírám se
o data

Svá rozhodnutí se snažím opřít o data, průzkumy, webovou analytiku, uživatelské výzkumy nebo alespoň testování.

Spolupracuji se
specialisty

Online marketing se posunul a na jednotlivé oblasti vyžaduje zapojení specialistů. Nepracuji proto sám. Jednotlivé specialisty mezi sebou propojuji a mojí snahou je dosáhnout nejlepších výsledků.