Správa zbožových srovnávačů

Srovnávač Heureka.cz navštíví 4,3 miliony lidí měsíčně, Zboží.cz 1,6 milionů reálných uživatelů. Dostaneme s týmem váš e-shop na místa, která lidem slouží nejen pro srovnání cen.

Radim Hasalík Company

Co získáte za výhody

Přímé dopady na zisk firmy

Srovnávače bývají většinou ziskové, protože lidé tam jsou naladěni na nákup. Pouze u Heureka.cz/sk trvá déle, než můžete inzerovat. Výsledky jsou jasně měřitelné a lze doložit, zdali vám spolupráce pomáhá vydělávat.

Podpora pro správu svépomocí

Do vyladění zbožových srovnávačů se můžete zapojit. To vám umožní snížit náklady. Správa většinou probíhá přes nástroj Mergado. Reklamu můžete nastavovat skrze nástroje BiddingFox, Beed a další. Se vším pomůžeme.

Zkušenosti s malými i velkými rozpočty

Starali jsme se o malinké e-shopy, ale máme za sebou zkušenosti i s weby jako třeba DATART.cz/sk. Umíme dokonce zařídit kampaně pro výrobce a majitele značek.

Tým se zkušenostmi

O zbožáky se nestarám přímo já osobně. Mým úkolem je zastřešovat jednotlivé členy týmu a navzájem podporovat jejich aktivity. Díky tomu se efekt spolupráce zesílí a mohou se dostavit i lepší výsledky. Úzce spolupracuji se specialisty z týmů agentur Neologic a ParMinut.cz, které jsem spoluzaložil. Můžeme využít i váš tým.

Jak to probíhá v praxi?

Než spustíme zbožové srovnávače, musí proběhnout pár nezbytných kroků:

  • Zjištění potřeb a očekávání. Jaké je vaše představa o spolupráci? Co přesně od nás potřebujete? Jaké máte marže na jednotlivých kategoriích? Stanovíme si také rozpočty na spolupráci. Investice by vás neměla ohrozit.
  • Ověření současného stavu. Specialisté přeberou nebo zařídí přístupy do srovnávačů a zmapují současný stav. Velmi pravděpodobně se bude muset začít řešit párování zboží. Aby zbožové srovnávače fungovaly, je třeba se zobrazovat v produktové kartě (viz nápověda Zboží.cz a Heureka - platí i pro SK).
  • Nastavení metrik úspěšnosti. Podle domluvy nastavíme, jak budeme sledovat a vyhodnocovat úspěšnost spolupráce. Dohodneme se na způsobu reportů.
  • Kontrola měření a e-shopu. U většiny zbožových srovnávačů je možné do webu zahrnout dodatečná měření, která se pak projeví přímo v daném srovnávači. V případě Heureka.cz/sk bude nutné implementovat službu Ověřeno zákazníky. Bez ní nelze sbírat recenze zákazníků a následně inzerovat. U Zboží.cz můžete inzerovat i bez recenzí, ale sbírání hodnocení obchodu vás může odlišit vůči konkurenci. Úspěšnost ovlivňuje i podoba e-shopu: jak dobře se e-shop lidem používá, zdali se odlišujete od konkurence apod.
  • Schválení kategorií. Možná se vám nevyplatí podporovat všechny kategorie. Proto si společně schválíme, které sekce e-shopu chcete inzerovat ve srovnávačích.
  • Vyhodnocení kampaní. Pravidelně ověřujeme, zdali vám spolupráce pomáhá vydělávat.


Kdy zbožové srovnávače nefungují?

V Česku je přes 50 000 e-shopů (nejvyšší počet v Evropě podle Českého statistického úřadu). Pro srovnání: v mnohem větší Velké Británii je údajně 82 727 e-commerce firem. Nejen z důvodů vysoké konkurence nemusí zbožové srovnávače vždy fungovat.

Praxe ukazuje, že v těchto případech většinou nelze ze zbožových srovnávačů očekávat výsledky:

  • Zanedbali jste marketing. Pokud se váš e-shop nijak neodlišuje od konkurence, nevytváří žádnou přidanou hodnotu a nedává lidem důvody pro nákup, velmi pravděpodobně nebude fungovat. Některé nevýhody jsou řešitelné, ozvěte se mi pro nezávaznou konzultaci.
  • Nejste konkurenceschopní. Podívejte se na své nejbližší konkurenty. Dodržujete standardy, které jsou ve vašem oboru obvyklé? Zákazníci je budou vyžadovat.
  • Máte nízké marže nebo rozpočet. V některých oborech je tak silná konkurence, že bez dostatečného rozpočtu nemáte prakticky šanci se prosadit. V jiných oborech zase bývá nízká marže a neumožní vám financovat kampaně.
  • Vaše zboží se na zbožácích nehledá. Jakmile na srovnávačích neexistují produktové karty (viz třeba kategorie mobilní telefony) a vaše zboží nenabízí více e-shopů, nelze čekat ze srovnávačů žádnou návštěvnost. Můžeme to obejít kampaněmi ve vyhledávání a na sociálních sítích.
  • Zboží je komplexní a vyžaduje obchodní podporu. Vysoce odborné produkty pro profesionální použití se většinou nehledají ve srovnávačích. Nákupčí firem mohou být také zvyklí na osobní kontakt. Poraďte se nezávazně, zdali je to váš případ.


Poraďte se nezávazně


Uvažujete o využití zbožových srovnávačů? Ozvěte se úvodní nezávaznou konzultaci.

"Před nedávnem jsem využil SEO služeb vaší firmy. Tehdy jsme se dohodli na nějaké „low cost“ spolupráci, když mi vaši lidé poradili, jak si to nastavit sám. Po konzultaci s nimi jsem sám udělal nějaké změny v kampaních Google Ads, které mi přinesly dodatečné tržby."

Matěj Marek

"Pro značku VEKRA zajišťují nákup PPC reklamy v ČR i SR, reklamy na FB a SEO aktivity. Pro značku OTHERM pak nákup PPC reklamy a SEO aktivity jak pro mateřský web, tak rozsáhlou síť externích partnerů OTHERM ve všech regionech ČR. "

Ing. Jaroslava Dlouhá marketérka VEKRA s.r.o.

"Vyladili kampaně Google Ads, aby relevance příchozích návštěvníků byla co největší. Aktuálně platíme za reklamní kampaně méně než před spoluprací a zároveň máme díky větší relevanci návštěvníků lepší výsledky."

Bc. Pavel Rezek onlinedispecer.cz

"Od začátku spolupráce se výkonnost naší firmy zdvojnásobila. Překopali nám nejen nastavení SEO a PPC, ale v mnoha směrech i myšlení. Profesionální přístup se zaměřením na výsledek hodnotím jako velice pozitivní."

Jindřich Baštař spolumajitel ProMistry.cz

"Radim Hasalík nám pomohl s nastavením našich reklamních kampaní. Podporoval nás při zavedení nového produktu na trh. Dokázal nám odborně a srozumitelně odpovědět na všechny naše dotazy. Jeho služby můžeme doporučit."

Marek Rokoský spoluzakladatel společnosti
Renta z nemovitosti

Proč se mnou spolupracovat

Zkušenosti s prací
pro malé a střední firmy

Jako zaměstnanec jsem pracoval v marketingu pro ESET nebo DATART. Pomáhal jsem značkám jako VEKRA, SIKO Koupelny, Seznam.cz, ale i menším firmám. Mám více než 19 let zkušeností s B2B i B2C.

Věřím v systematický
marketing

V marketingu hledám systém a pořádek. Kombinuji krátkodobé kroky a dlouhodobé aktivity. Napojuji se na potřeby majitelů firem a vašich zákazníků. Propojuji a zastřešuji specialisty. Výsledky dokládám na datech.

Mám výsledky
napříč různými trhy

Získal jsem více než 176 kladných doporučení. Mohu doložit konkrétní výsledky práce pro více než 400 různých firem. Dokážu pomoci tam, kde mají lidé o služby / produkty zájem.