Rozbor: nabídka reklamy za 15 900 Kč

Klient obdržel nabídku na inzerci v katalogu firem a jednorázovou reklamu za 15 900 Kč. Nabídku jsme doporučili odmítnout. Přečtěte si naše zdůvodnění.

Posuzovali jsme nabídku nejmenovaného internetového portálu. Tento portál nabízel krátkodobou kampaň s garancí 1 000 000 zobrazení v průběhu jednoho měsíce.

Reklama by se zobrazovala cílové skupině podle předem určených údajů a zájmů uživatelů. Běžela by v rámci internetového portálu a na dalších reklamních místech. Součástí nabídky bylo také vytvoření podkladů pro kampaň (reklamní proužky a textový inzerát). Klient by získal také zápis do katalogu firem na jeden rok. Nabídku jsme doporučili zamítnout.

Důvody našeho nedoporučení

Bylo zjištěno, že klient nevyvíjí dlouhodobé aktivity na Internetu. Nemá jasný marketingový plán a chybí mu základní cíle, kterých chce na Internetu dosáhnout. Za těchto okolností by nebylo vhodné takovou kampaň spouštět. Byla by to jednorázová a nekoncepční kampaň, která na dobu 30 dní nemá smysl. Internetový marketing je třeba plánovat a kampaně spouštět pravidelně s jasně měřitelnými cíli. Spuštění takto neplánované kampaně by mělo efekt "plácnutí do moře" a velmi pravděpodobně by se to nijak neprojevilo na příjmech klienta.

Klient rovněž ztrácí možnost kontrolovat výkon a výsledky kampaně. To znamená, že internetový portál kampaň nastaví a po dosažení 1 000 000 zobrazení pravděpodobně zastaví. Nijak se v nabídce neřeší garance přivedení kvalitních potenciálních zákazníků na stránky klienta. V tom nejhorším případě by klient mohl zaplatit za to, že mu někde bude "blikat" reklamní proužek. Samotné číslo milion zobrazení je ve skutečnosti pro tento typ kampaně příliš nízké. Nejedná se o výraznou viditelnost klienta.

Profil ve firemním katalogu na jeden rok nepředstavoval žádnou výhodu. Posledních několik let hrají daleko větší roli vyhledávače, nikoliv katalogy. Pokud by klient investoval 15 900 Kč, velmi pravděpodobně by takto postavená kampaň skončila jako ztrátová a nepřinesla by očekávaný efekt.

Doporučení pro obchodníka / prodejce

Pokud by chtěl portál nabízet skutečně efektivní reklamu, bude součástí nabídky zjištění obchodních cílů klienta. Dále bude možné (a nutné) kampaň průběžně upravovat podle dosažených výsledků. Stejně tak bude možné měnit grafiku, pokud se původní v kampani neosvědčí. Nic takového však nabídka neobsahuje.

Závěr

Nekupujte reklamní kampaň bez plánování a jasně měřitelných obchodních cílů. Nekupujte kampaň, která nejde v průběhu zastavit v případě nízké efektivity.

Dostali jste podobnou nebo jinou nabídku? Využijte úvodní bezplatnou konzultaci.

Jak pracuji?

Jsem zamilovaný do
online marketingu

Internetový marketing dělám srdcem. Proto také experimentuji a zkouším sám na svých webech. Osvědčené postupy používám u klientů.

Opírám se
o data

Svá rozhodnutí se snažím opřít o data, průzkumy, webovou analytiku, uživatelské výzkumy nebo alespoň testování.

Spolupracuji se
specialisty

Online marketing se posunul a na jednotlivé oblasti vyžaduje zapojení specialistů. Nepracuji proto sám. Jednotlivé specialisty mezi sebou propojuji a mojí snahou je dosáhnout nejlepších výsledků.