Ceník služeb online marketingu

Kolik stojí online marketing? Kolik investovat do reklamy? Ceny se odvíjí od náročnosti a počtu zapojených specialistů. Tento ceník ukazuje příklady z praxe.

Radim Hasalík

Živnostníci

Do marketingu investují jednotky až desítky tisíc.

Malé a střední firmy

Na marketing mají desítky, spíše stovky tisíc až miliony.

Co přesně potřebujete?

Chci nový web

Cena se liší podle náročnosti požadovaných úprav a počtu zapojených specialistů.


Svépomocně naklikaný web můžete mít zdarma nebo za poplatky, které vám bude účtovat vybraný online systém / řešení.

Jednoduchá online vizitka se pohybuje od 1 - 5 000 Kč.

Web ze šablony od vývojáře stojí většinou 10 - 25 000 Kč.

Web na míru v rozmezí 25 - 50 000 Kč.

Plnohodnotný web na míru se zapojením specialistů online marketingu pro firmu může stát v rozmezí 90 - 190 000 Kč.

Web pro korporaci se pohybuje od 500 000 Kč, ale spíše v řádu milionů.

Chci upravit web

Náklady jsou závislé na náročnosti úprav. Záleží tedy na tom, co přesně potřebujete. Můžete také zapojit pouze vybrané profese.

Počítejte s tím, že většinou bude potřeba pochopit vaše zadání. V závislosti na složitost to může vyžadovat 1 - 5 hodin. U větších projektů může sběr zadání zabrat desítky až stovky hodin.

Ceny za redesign, nebo-li úpravu webu, nelze jednoduše stanovit. V praxi jsem zažil úpravu za pár stovek, ale i třeba změnu hlavní strany webu za desítky tisíc korun.

Chci zvýšit výkon svého online marketingu

Cenu ovlivňuje zvolený postup a počet zapojených specialistů. Spolupráce většinou bývá formou měsíčního paušálu. Výjimkou nejsou ani jednorázové aktivity. Z pohledu nákladů je rozdíl mezi najmutím freelancerů a agentury.

Do nákladů je třeba započítat i výdaje například na jednotlivé reklamní systémy.

Živnostníci mají většinou omezené rozpočty. Do marketingu dávají spíše jednotky tisíc, maximálně desítky tisíc ročně.

Malé firmy už většinou investují desítky tisíc. Ve vzácných případech statisíce ročně.

Střední firmy mají na marketing většinou statisíce až miliony korun ročně.

Chci se poradit o svých problémech a šancích

Cena za konzultaci nebo mentoring se odvíjí od zkušeností vybraného specialisty. Úzce specializovaní odborníci mohou mít vyšší hodinovou sazbu.

Je férové dodat, že čistě podle hodinové sazby nepoznáte kvalitu. Například každý marketér se věnuje trochu jiné oblasti.

Začínající (juniorní) specialista si obvykle účtuje 300 - 600 Kč za hodinu.

Středně pokročilý (middle) specialista má hodinovou sazbu 700 - 1 400 Kč.

Pokročilý (senior) specialista 1 800 - 5 000 Kč.

Kolik tedy stojí online marketing?

Náklady na marketing lze rozdělit na několik položek: ceny za reklamy a nákup reklamního prostoru (odkazů, článků...), různé nástroje a práce zapojených lidí.

Abyste začali řešit marketing na Internetu trochu vážněji, potřebujete minimálně 5 000 Kč měsíčně. Hodně ale záleží na tom, zdali je pro vás Internet stěžejním zdrojem poptávek / objednávek. Například web kavárny nebo zubaře může vyžadovat úplně jiný přístup, než třeba e-shop s mnoha tisíci položkami. O této účelnosti investice se můžete nezávazně poradit.

Živnostníci a drobní podnikatelé ocení, že na Internetu si mohou udělat řadu věcí svépomocně a zdarma. Přístup "udělej si sám" může někdy vést ke špatným výsledkům. Je to proto, že v jednom člověku nedokážete pokrýt odbornost celého týmu lidí. Jinak řečeno: nevidíte, co a proč děláte špatně.

Spolupráce konzultačním způsobem je ideální pro start. Za relativně menší částky vás může specialista nasměrovat nebo vyřešit vaší situaci. Některé problémy mohou být ovšem mnohem závažnější. Například špatně nastavené jádro podnikání, nepřehledný web / e-shop bez konkurenčních výhod apod. Takové situace už vyžadují mnohem větší investice. Často jednotky až desítky tisíc.

Malé a střední firmy už většinou kvůli vysoké konkurenci potřebují pravidelný servis. Externí specialisté mohou nahradit chybějící profese v týmu. Z pohledu nákladů a flexibility taková spolupráce vychází ekonomicky lépe. Oproti zaměstnancům je levnější. Neřešíte zaškolování, proplácení dovolených, nemocenskou, vybavení apod. Čím více specialistů se zapojuje do spolupráce, tím větší bývá většinou cena za služby. Investice také roste s počtem aktivit, které na Internetu děláte.

Při rozhodování o marketingovém rozpočtu musíte posoudit i míru rizika, že daná investice nebude mít návratnost. Je také třeba započítat náklady na reklamní prostor a práci zapojených specialistů. Celková částka by měla obsahovat dostatečnou rezervu pro aktivity, které nelze předvídat předem. Investice by neměla firmu existenčně ohrozit.

Menší a střední firmy proto dávají do marketingu většinou desítky až stovky tisíc korun. Výjimkou nejsou ani jednotky milionů.

Poraďte se nezávazně

Chcete zjistit, jaká investice do marketingu by dávala smysl ve vašem případě? Ozvěte se mi.

"Díky spolupráci došlo k nárůstu našich zákazníků a rozšířili jsme naše aktivity do okolních vesnic. Zájem zákazníků se výrazně navýšil."

Michal Hohaus majitel Připojen.cz

Příklady nejčastěji poptávaných služeb online marketingu

  • Reklamní kampaně (PPC)

    Reklamu ve vyhledávačích můžete spustit od 500 Kč. Obvyklé rozpočty začínají od 5 000 Kč. Firmy do reklamy mohou dávat desítky až stovky tisíc korun měsíčně.


    Profesionální správa začíná od 1 000 Kč měsíčně. Obvyklé je spíše rozmezí 4 500 - 15 000 Kč.


    Čím jsou kampaně rozsáhlejší, tím je cena za správu vyšší. Může vám také poradit podpora Google Ads a Skliku zdarma.

  • Měřitelnost a výzkumy

    Webová analytika od Google je zdarma. Platí se za složitější implementaci nebo vyhodnocování. Připravte si částky ve výši desítek tisíc korun.


    Výzkumy na vlastní databázi stojí obvykle 15 - 50 000 Kč. Výjimkou nejsou ani výzkumy za statisíce. Statistiky významnější výzkumy už stojí od 500 000 Kč, až k milionům korun.

  • Tvorba / redesign e-shopu

    Krabicové e-shopy typu Shoptet.cz obvykle stojí od 340 Kč měsíčně.


    Pomoc s "ohnutím" krabicového nebo jiného řešení je individuální. Pohybuje se buď v řádu jednotek tisíc, ale častěji v desítkách až stovkách tisíc korun.

  • Dohledatelnost (SEO)

    SEO se zvyšující se konkurencí není levné. Obvykle počítejte s investicí v řádu desítek či spíše stovek tisíců korun za rok. S tím souvisí i nutnost úprav webu, vytváření nového obsahu apod.


    Naopak ceny v jednotkách tisíc korun jsou podezřelé a výsledky pravděpodobně nepřinesou. Výjimka může platit pro konzultační spolupráci, kde vám specialista pomáhá svými radami.

  • Sociální sítě

    Správa sociálních sítí může stát od 2 000 Kč měsíčně. Pokud zahrnuje i vytváření obsahu, bude se patrně pohybovat v rozmezí 5 - 15 000 Kč měsíčně / 1 sociální síť. Výjimkou není ani zaměstnání člověka na plný úvazek.


    Cena za reklamu na sociálních sítích začíná od 1 000 Kč měsíčně. Zvyšuje se s tím, co od reklamy očekáváte. Správa reklam začíná od 2 500 Kč, obvyklá částka bývá kolem 4 500 Kč - 8 000 Kč měsíčně.

  • Tvorba / redesign webu

    Systémy pro svépomocný web stojí v řádu stovky korun měsíčně. Úpravy / vytvoření takových webů mohou vyžadovat nižší jednotky tisíc. Závisí to ale na počtu zapojených specialistů. Budete-li například řešit viditelnost ve vyhledávačích, připravte si desítky tisíc korun.


    Vytvoření webu na míru nebo ze šablony stojí obvykle jednotky až desítky tisíc. Úpravy jednotky tisíc.

  • Vyladění webu / e-shopu

    Ověření, zdali web / e-shop neodrazuje zákazníky, stojí obvykle jednotky až desítky tisíc.


    Časově náročnější jsou případné opravy nalezených chyb. Drobnosti jsou opět jednotky tisíc, ale větší zásahy mohou vyžadovat desítky tisíc korun. Někdy se vyplatí investovat do vytvoření zcela nového webu.

  • Tvorba textů a názvů

    Psaní textů (články, e-maily, obsah webu) závisí na množství obsahu a také kvalitě dodaných podkladů. Většinou jde o jednotky tisíc korun.


    Vymýšlení názvů značek je časově náročná kreativní činnost. Většinou v desítkách tisíc korun.

  • Systematický marketing

    Vyladění celého marketingu je časově náročná činnost. Většinou zahrnuje všechny oblasti, které jsou zmíněny na této stránce (SEO, PPC, uživatelská přívětivost, sociální sítě, úprava webu...). Cena závisí na stavu, ve kterém je váš marketing.


    Častá je investice ve výši desítek tisíc. U středních firem nejsou výjimkou ani statisícové investice.

  • Zbožové srovnávače

    Správa zbožových srovnávačů stojí většinou jednotky tisíc korun měsíčně. Cenu může navýšit použití některého z nástrojů. Většinou se používá Mergado a BiddingFox. U větších projektů Beed a jiné.


    K nákladům je třeba připočíst samotnou investici za placené prokliky. Ta se obvykle pohybuje v jednotkách či spíše desítkách tisíc měsíčně / 1 srovnávač. .

  • Logo a grafika

    Logo můžete mít na tzv. "první dobrou" za pár hodin práce grafika. V tomto rozpočtu nečekejte nic světoborného. Obvyklá cena za logo se pohybuje v rozmezí 5 - 40 000 Kč. Výjimkou nejsou ani loga za miliony korun.

    Grafika (bannery, obrázky na web, příprava newsletteru...) se většinou pohybuje v jednotkách tisíc korun.

  • Strategie a jádro podnikání

    Strategické konzultace mohou stát řádově 1 - 5 000 Kč. Složitější situace ale už mohou vyžadovat vypracování pokročilých analýz. Kvůli náročnosti se cena pohybuje kolem 10 - 100 000 Kč.

Ochutnejte sílu, když to spolu
rozehrajeme naplno.

Radim Hasalík