Řešíte výzvu Profimedia?

Poškození - braňte se!

Advokátní kancelář Mgr. Pavla Kropáčka začala poškozené zastupovat. V případě neoprávněného vymáhání Profimedia nebo Logicall přestaly částky vymáhat už jen po doručení informace o právním zastoupení. Ve všech ostatních případech se advokátní kancelář snaží dosáhnout snížení vymáhané částky. Pokud jste obětí, neprodleně kontaktujte advokátní kancelář Pavla Kropáčka pro další postup.

Veřejná výzva firmě Profimedia

My, níže podepsaní, vyzýváme veřejně firmu Profimedia.CZ, a.s, aby:

1. Neprodleně zavedla ruční ověřování svých práv před vymáháním poplatků za fotografie. Před případným vymáháním by si měla firma ověřit, zda má na vymáhání právo. Firma opakovaně vymáhala částky od 8 000 - 504 000 Kč za fotografie, na které neměla žádná práva.

2. Přestala vymáhat vysoké částky za fotografie po široké neodborné veřejnosti. Soukromé osoby nebo drobní živnostníci nemají dostatečné právní povědomí o využívání fotografií na Internetu. Autoři internetových deníčků (blogů) a osobních stránek si běžně vyhledávají obrázky ke svým článkům ve vyhledávačích. Živnostníci dosahem svého podnikání nemohou firmu Profimedia.CZ, a.s,, svým jednáním finančně poškodit. Vymáháním vysokých částek přivádí soukromé osoby a drobné živnostníky do finančních potíží.

3. Zaměřila se na osvětu uživatelů českého a slovenského Internetu. Vytvořila informační stránky, navázala mediální partnerství a využila svých finančních možností ke vzdělání trhu.

4. Přestala vymáhat placení za fotografie v případě, že provozovatel webu upozornil firmu na prokazatelně neoprávněné vymáhání. Například v případě Baby-Cafe.cz firma vymáhala částku 34 000 Kč za obrázky nahrané uživatelem. Provozovatel webu není podle českého zákona 480/2004 Sb odpovědný za uživatelský obsah.

5. V případě oprávněného požadavku požadovala nejprve zaplacení tržní hodnoty. Vymáhání například částky 40 000 Kč za čtyři malé náhledové obrázky o velikosti 80x60 není adekvátní. Skutečná cena jednoho obrázku se pohybuje kolem 2 500 Kč nebo pravděpodobně méně (100 - 1 000 Kč).

6. Pokud firma vymáhá neoprávněně, následuje pouze omluva. Firma dosud nezměnila způsob vymáhání a ani prověřování nároků, zda má na vymáhání právo. Žádáme firmu Profimedia.CZ, a.s, aby tento přístup změnila.

Vyzýváme Policii České republiky, aby:

1. Opravdu důkladně prošetřila způsob vymáhání, který pro fotobanku Profimedia.cz realizuje firma LogiCall Česká republika, s.r.o. Domníváme se, že formou neoprávněného vymáhání se firma Profimedia.CZ, a.s,, dopouští trestného činu podvodu. V případě úspěšného vymožení částky se potom firma dopouští neoprávněného obohacení. Stanovením krátké odpovědní lhůty (cca. devět dní) a následným odmítnutím jednání firma činí nepřiměřený nátlak na poškozené. Využívá tím tísně poškozených.

Pokud chcete výzvu podpořit svým podpisem, pošlete e-mail na pomoc@parminut.cz. Uveďte prosím údaje, které chcete zveřejnit. Jestliže výzvu podpoříte na svých stránkách, pošlete mi odkaz.

Výzvu podporují

Radim Hasalík, konzultant internetového marketingu a autor výzvy
Radim Jančura, zakladatel Student Agency
Tomáš Laurin, provozovatel webu Párty - Akce
Miloslav Novotný, zakladatel firmy Shean s.r.o.
Helena Lopraisová, finanční poradce
Mgr. Václav Papoušek, Ornicus s.r.o.
Chodelka Peter a Chodelka Matej, jednatelé společnosti eMarkest, s.r.o.
David Vavrečka, jednatel, Obchod Šetřílek
Jana Slunečková a Miloslav Slunečko, jednatelé společnosti SunPharm, s. r. o.
Petr Hájek, fotoreportér (výzvu podporuje až na bod č. 2)
Mikuláš Ferjenčík, šéfredaktor Pirátských novin a místopředseda Pirátské strany
Jan Kozák
Filip Krška, inženýr údržby svobodného software
Lukáš Hladeček, majitel agentury
Vojtěch Bruzek, grafický designér
Martin Tesárek, realitní poradce a makléř, jednatel společnosti Makléři na doporučení, s.r.o.
Jindřich Patka, Občanská iniciativa Český ráj
Roman Káčerek - grafický designér Cossi Design
Nikola Valečková, masérka
Radim Jakeš
Viktor Bodnár
p. Kollár
Petra Vítková
Jozef Horák
František Sviták
Michal Štulla, provozovatel webu www.mmbutik.cz
Jiří Vlček – jednatel společnosti JIMIRO s.r.o.
Ivana Rýdlová
Martina Václavíková, manažerka neziskové organizace ABC Finančního vzdělávání, o.p.s.

Proč se mnou spolupracovat

Žiju tím

Internetový marketing je moje srdcová záležitost. Mám za sebou posuzování stránek s milionovou návštěvností. Pomáhám tím lidem, aby se jim stránky lépe používaly.

Testuju

Neustále své hypotézy ověřuji v praxi. Díky tomu získávám zpětnou vazbu, co funguje a může se vyzkoušet třeba u vás.

Ověřuju

Pokud zavedete mnou doporučované změny, ocením vaší zpětnou vazbu. Chci vědět, zda-li audit použitelnosti měl konkrétní přínosy pro vaše podnikání.

Mám přes 95 % spokojených zákazníků.

Michal Martoch

"Je to úžasný člověk, kterému jde nejvíce o spokojenost zákazníka, pro kterého udělá cokoliv."

~ Michal Martoch
Workline.cz

Miroslava Novotná Bittnerová

"Radim mi pomohl tam, kde jsem tápala. Naučil mě prodávat sebe a tím i svou službu. Díky tomu se mé jméno stalo značkou."

~ Miroslava Novotná Bittnerová
Astrorozbor.cz

Lukáš Hladeček

"Radim se ve vodách online marketingu pohybuje s impozantní jistotou a přehledem. Jeho argumenty jsou podloženy logikou a zkušenostmi, jeho soudy jsou bez emočního pozlátka. :)"

~ Lukáš Hladeček
grafik a webdesigner